Mocny debiut nowego, polskiego wydawnictwa. Kathryn Perez - Terapia || Recenzja

Data wydania: 22.11.2017
Wydawnictwo NieZwykłe 


Czasami trzeba się zgubić, by się odnaleźć…

Jestem samotna.
Rozbita.
Żyletką tnę swoje odrętwienie, lecz otwieram w ten sposób jeszcze więcej ran.
Depresja, samookaleczanie, prześladowania… To moja codzienność.
Faceci, seks… To moja ucieczka.
Różnica pomiędzy prawdą a kłamstwem rozmywa się, pozostawiając mnie rozdartą, zdezorientowaną i zagubioną.
A kiedy demony zamieszkujące mój umysł usiłują mnie pokonać, dwaj mężczyźni, których kocham, starają się mnie uratować.

To moja historia o przyjaźni, miłości, cierpieniu i walce z samą sobą.

Świat nie jest niebezpiecznym miejscem, 
dlatego że są na nim ludzie, którzy czynią zło. 
Świat jest niebezpieczny, ponieważ istnieją ludzie, 
którzy widząc to, nie reagują.
Albert Einstein

Wydawnictwo NieZwykłe miało bardzo mocne wejście na rynek, Terapia to książka, która od dłuższego czasu aż się prosiła o wydanie w Polsce. Książka zgarnęła rewelacyjne opinie od czytelników Goodreads, cieszę się, że dzięki temu nowemu wydawnictwu czytelnicy w Polsce mogą ją poznać. Przyznaję, że miałam do tej powieści dwa podejścia, pierwsze w okolicach premiery, jednak wtedy miałam sporo zamieszania i odłożyłam ją na półkę, wiedząc, że nie będę mogła się na niej skupić. Drugie podejście zakończyło się sukcesem w ostatnim tygodniu grudnia. Teraz wiem, że gdy w listopadzie odłożyłam ją na półkę, podjęłam dobrą decyzję. Terapia to książka, która przygniata bólem i cierpieniem.





Straszne myśli przychodzą do nas tylko wtedy, 
kiedy im na to pozwalamy. 
Potwory nie żyją pod łóżkami, 
one zamieszkują nasze umysły.
Kathryn Perez - Terapia


Kathryn Perez w swojej książce poruszyła temat, który od zawsze spotykany jest w szkołach na całym świecie — przemoc psychiczną i znęcanie się nad szkolnymi "kolegami". Chyba w każdej szkole istnieją podziały na popularne dzieciaki i te, które mają swoich prześladowców. Oczywiście nie zawsze ma to tak drastyczny przebieg, jak w przypadku Jessici, która poniżana jest na każdym kroku, aż w końcu jej prześladowcom nie wystarczyły słowa, przeszli do rękoczynów. Jednak na drodze Jessici pojawił się ktoś, kto przeciwstawił się tej sytuacji i wyciągnął pomocną dłoń do dziewczyny. Problemy Jessici jednak sięgają dużo głębiej, nie pomaga nieciekawa atmosfera w domu. Jej codzienność stanowią drwiny i upokorzenia, a w domu nie może zaznać spokoju, depresja jest jej stałą towarzyszką życia a samookaleczenia jedynym momentem, kiedy może poczuć, że ma nad czymś kontrolę. Trudno jest mi przybliżyć bohaterów, gdyż uważam, że trzeba ich samemu poznać, bo tylko wtedy będziecie w stanie zrozumieć ich postępowanie. Mogę wam zagwarantować jedno — autorka stworzyła do bólu prawdziwe postaci, a sytuacje, z którymi muszą się zmierzyć, nie raz mają miejsce w realnym świecie i podobnie jak w życiu, tak i w tej książce, rozwiązania problemów nie spadają z nieba, trzeba chcieć i mocno pracować, by uporządkować swoje życie.


(...) miłość to nie zawsze tylko radość i szczęśliwe zakończenia. 
Takie rzeczy zdarzają się w książkach albo w filmach, 
ale prawdziwe życie wygląda inaczej. 
Bo życie nie ma scenariusza, 
Jess, nie ma schematu ani planu. 
Kathryn Perez - Terapia

Kathryn Perez o tych trudnych tematach pisze bardzo lekkim językiem, sprawnie przechodząc od wątku do wątku, opisując emocje w tak barwny i dokładny sposób, że podczas czytania można poczuć to, co przeżywali bohaterowie. Przeskok czasowy jest dobrze zaplanowany i oznaczony, przez co nie ma poczucia zagubienia. Książkę czyta się bardzo szybko, od pierwszych stron autorka wciąga nas do świata Jessici, wraz z nią przeżywamy wzloty i upadki i z całych sił kibicujemy jej w walce o życie, na jakie zasłużyła.

Wmawiają nam, że miłość potrafi leczyć rany i ulżyć w największym bólu, 
ale szybko przekonujemy się, że ból jest w stanie zniszczyć 
nawet najsilniejszą miłość. 
Kathryn Perez

Terapia to poruszająca książka o depresji, która zjada człowieka kawałek po kawałeczku, aż w końcu nie zostaje nic, co można ratować. Kathryn Perez w sposób bardzo realistyczny przedstawiła życie nastolatki gnębionej przez rówieśników, pokazała, jak wielki wpływ te wydarzenia miały na jej przyszłość. Terapia to książka, którą powinien przeczytać każdy, bez względu na wiek czy status społeczny. Myślę, że otworzy ona oczy na wiele problemów, pozwoli dostrzec to, z czym zmagają się osoby w naszym otoczeniu. Gorąco polecam!!!

Tęsknota za ukochaną osobą nigdy nie przemija.
Ci, którzy twierdzą inaczej, nigdy naprawdę nie kochali.
Kathryn Perez




Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu NieZwykłemu. 

2 komentarze:

  1. Ta książka była tak cudowna! Jeśli w ogóle można tak o niej napisać, w końcu treść jest mroczna i dołująca. Osobiście przez ostatnie dwa lata męczyłam wydawnictwa, ciągle wspominałam o tej pozycji, ale niestety, nikt nie był zainteresowany. Jakie więc moje zaskoczenie było kiedy zobaczyłam nowe wydawnictwo debiutujące książką, na którą tak bardzo czekałam! Mam nadzieję, że NieZwykłe nie zwolni tempa i w nowym roku zaskoczy nas kolejnymi świetnymi perełkami. A "Terapia" bezapelacyjnie trafia u mnie na listę "najlepszych przeczytanych książek w 2017 roku" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przyznać, że NieZwykłe wybrało prawdziwe perełki na start swojej działalności :)

      Usuń

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger