Jessica Khoury - Zakazane życzenie



Data wydania: 1.03.2017

Wydawnictwo SQN 



Opowiedziana na nowo baśń tysiąca i jednej nocy.

Ona jest potężnym dżinnem. On złodziejem z ulicy. Połączyła ich pradawna magia. Kiedy Aladyn odnajduje magiczną lampę, Zahra zostaje przywrócona światu, którego nie widziała od pięciuset lat. Ludzie i dżinny pozostają w stanie wojny, więc aby przetrwać, musi ukrywać swą tożsamość. Przybierając różne kształty, będzie trwać przy swoim nowym panu aż do czasu, kiedy ten wypowie swoje trzy życzenia. Wszystko się komplikuje, gdy Nardukha, potężny król dżinnów, oferuje Zahrze szansę całkowitego uwolnienia od magii lampy. Uratowanie siebie oznacza jednak zdradzenie Aladyna – człowieka, w którym Zahra… zakochała się wbrew sobie.
Teraz musi podjąć dramatyczną decyzję: wybrać między wolnością a uczuciem – zakazanym, lecz silniejszym niż wszystko, co znała do tej pory. Skrywane przez stulecia tajemnice, baśniowy świat skrzący magią, niebezpieczeństwo i miłość wbrew wszelkim zasadom.





„- Każde życzenie ma swoją cenę, panie. 
Zwykle dowiadujesz się o niej, kiedy już ją płacisz. 
Jeżeli zażyczysz sobie bogactw, pewnego dnia zabiorą 
ci je zbójcy. Jeżeli zażyczysz sobie potężnego smoka, 
który będzie nosił cię na swym grzbiecie, bacz, aby cię 
nie pożarł. Pytanie brzmi: czy odważysz się podjąć ryzyko?
Ile gotów jesteś utracić? Czy jest coś, dla czego gotów 
byłbyś poświęcić wszystko?”




Piękna, cudowna, niezwykła historia potężnego dżina i człowieka. Wydawać by się mogło, że wszyscy znają opowieść o Aladynie, złodzieju z ulicy, jednak Zakazane życzenie pokazuje inną jej stronę, tę opowiedzianą z punktu widzenia dżina i dziewczyny, która nigdy nie powinna pokochać człowieka. Powieść, którą stworzyła Jessica Khoury, jest tak różna od tej, którą znam z dzieciństwa, to opowieść o walce o wolność, życiu dla zemsty, poczuciu winy i o miłości, która nigdy nie powinna się przydarzyć.

Aladyn odnajduje lampę, w której mieszka niezwykła postać — dżin, który przybiera formę, pięknej dziewczyny, swojej dawnej przyjaciółki. Zahra może spełnić trzy życzenia, każdemu nowemu właścicielowi lampy, jednak należy pamiętać, że świat dżinów rządzi się własnymi zasadami i każde wypowiedziane życzenie ma swoją cenę. Lampa łączy Aladyna i Zahrę więzią, którą dżin odczuwa bardzo mocno, tak długo, jak lampa będzie w rękach chłopaka, Zahra będzie na jego rozkazy. Młody złodziej wie, do czego wykorzysta życzenia, jest to dla niego idealna okazja do zemsty na ludziach, którzy tak bardzo skrzywdzili jego i pozostałych mieszkańców. W trakcie służby dla Aladyna Zahra otrzymuje kuszącą i zarazem niebezpieczną propozycję od Nardukha, króla wszystkich dżinów. Czy dziewczyna zdradzi swojego Pana i zaryzykuje wszystko, by zdobyć to, czego najbardziej pragnie?

Od samego początku zakochałam się w tej historii i w sposobie, w jaki autorka prowadzi nas przez nią. Cudowny styl i bogaty język, jakich używa Jessica Khoury, tworzą magiczny klimat, a niezwykle plastyczne opisy, które opisują arabski świat, bez problemu przeniosły mnie do Parthenii, gdzie z zapartym tchem śledziłam losy Aladyna i Zahry. Relacja, jaka nawiązuje się pomiędzy złodziejem a dżinem, jest początkowo bardzo ostrożna, później przeradza się w sympatię i nie brakuje żartów i przekomarzania pomiędzy nimi, łatwo zauważyć kolejne etapy ich znajomości, to, w jaki sposób rodzi się pomiędzy nimi uczucie, które może doprowadzić do wypowiedzenia zakazanego życzenia i ściągnięcia na nich wielkich problemów.


Zakazane życzenie to coś więcej niż opowieść o miłości pomiędzy człowiekiem a dżinem. To opowieść o walce ze złem, o walce z własnymi słabościami, o przyjaźni, która jest cenniejsza niż złoto i o drodze do zdobycia właściwego miejsca w życiu i świecie. Nawet nie zauważyłam, kiedy przeczytałam tę książkę, tak bardzo wciągnęły mnie losy Aladyna i Zahry. Jak mogliście już zauważyć, jestem wielką fankom baśniowych historii, a książka pani Khoury nie jest wyjątkiem.

Zakazane życzenie przyciąga czytelnika piękną okładką oraz tajemniczością i magią, które kryją się w środku. Jessica Khoury stworzyła własną wersję baśni o Aladynie, zmieniając potężnego dżina w piękną kobietę, oddając jednocześnie narrację w ręce Zahry, która prowadzi nas przez historię, pozwala nam poznać relację pomiędzy dżinem a jej właścicielem i pokazuje nam piękno arabskiego świata. Zakazane życzenie to książka, która wciąga czytelnika niczym lampa dżina, świat zewnętrzny przestaje istnieć, do czasu przeczytania ostatniego zdania. Gorąco polecam!!



Za egzemplarz do recenzji bardzo dziękuję wydawnictwu SQN



10 komentarzy:

  1. Mam wielką ochotę na tą bajkową opowieść. Czekam na razie, bo zapisałam się w Book Tourze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka naprawdę brzmi świetnie i zbiera same pozytywne opinie! Jestem bardzo ciekawa inie mogę się doczekać kiedy ją dorwę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się okładka 😊 a po połaczeniu jej z Twoją recenzją - jestem skłonna ją przeczyczać, chociaż to zupełnie nie mój klimat 😊
    Pozdrawiam

    http://cojaczytuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach sięgnąć po tę książkę, coraz więcej dobrego o niej czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam ochotę na tę historię jak tylko zobaczylam te okladke i po prostu sie w niej zakochalam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę się z Tobą zgodzić w 100 procentach, ponieważ książka jest niesamowicie niesamowita! ;)
    Uwielbiam tę historię, chociaż na początku kontrast pomiędzy baśniową otoczką a współczesnych charakterem postaci, odrobinę kłuł mnie w oczy!
    Pozdrawiam,
    www.favouread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tę książkę! ;) Jest niezwykła, pełna magicznego klimatu i mega wciągająca. No i dżin-kobieta to zdecydowanie genialny pomysł! ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. W życiu potrzeba nam baśniowego klimatu,więc i ja chętnie się w taki przeniose:).

    OdpowiedzUsuń
  9. W życiu potrzeba nam baśniowego klimatu,więc i ja chętnie się w taki przeniose:).

    OdpowiedzUsuń
  10. W życiu potrzeba nam baśniowego klimatu,więc i ja chętnie się w taki przeniose:).

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger