Kirsty Moseley - Chłopak, który chciał zacząć od nowa


Data wydania: 15.02.2017
Wydawnictwo Harper Collins Polska



Poznali się w nocnym klubie.

Jamie chce zmienić swoje życie i zerwać z kryminalną przeszłością. Nie potrzebuje komplikacji i nie szuka problemów. 
Ellie kończy szkołę, niedawno rozstała się z chłopakiem. Chce być wolna. Nie sądziła, że tego wieczoru spotka nieziemskiego przystojniaka, któremu nie sposób się oprzeć. 
Ellie i Jamie zakochują się w sobie do szaleństwa. Szybko planują wspólne życie: chcą podróżować, realizować marzenia, zawsze być razem. Jednak mroczna przeszłość Jamiego nie daje o sobie zapomnieć. Ellie nie ma pojęcia, czym naprawdę zajmuje się jej chłopak, gdy nie może się z nią spotkać. Prawdy nie można jednak ukrywać w nieskończoność, szczególnie przed kimś, kogo się kocha…




Marzyliście kiedyś o tym, by zacząć od nowa? Wymazać błędy i porażki, zostawić za sobą dawne znajomości i rozpocząć życie z dala od dawnych przyzwyczajeń?

Jamie i Ellie to główni bohaterowie, pora jakich wiele w książkach z gatunku New Adult. On były złodziej z poważnym wyrokiem na koncie, zdecydowany, by zerwać z kryminalną przeszłością i zacząć żyć po jasnej stronie prawa. Ona właśnie zakończyła długi związek z chłopakiem, którego rodzice widzieliby na stałe u jej boku. Ellie i Jamie spotykają się w tych przełomowych dla siebie momentach i choć żadne z nich nie miało w placach związku, niewidzialna siła przyciąga ich do siebie. Wraz z biegiem czasu poznają się coraz lepiej, powoli odkrywając przed sobą tajemnice z przeszłości, która już wkrótce o sobie przypomni, niszcząc bańkę szczęścia, jaką wokół siebie zbudowali.

''Chłopak, który chciał zacząć od nowa'' zaskoczył mnie intensywnością, z jaką przeżywałam historię bohaterów, bo miała to być zwykła książka o miłości młodych ludzi, których czytałam już bardzo wiele. To, co przeżył Jamie, było niesprawiedliwe i bardzo bolesne, dorosły miałby problem, by poradzić sobie z tym bałaganem a co dopiero nastoletni chłopak. Mimo całego zła, jakie go spotkało, próbuje się pozbierać i zacząć żyć zgodnie z prawem u boku Ellie. Tworzyli razem słodką parę, taką nieodrywającą od siebie rąk i spędzającą razem każdą wolną chwilę. Prawdziwa sielanka. W tym całym ślicznym i słodkim obrazku zadziwiała mnie naiwność, z jaką Ellie podchodziła do Jamiego, nie zadawała pytań, nie próbowała dociekać, co wydarzyło się w przeszłości i co dzieje się w jego życiu, teraz gdy się spotykają. Autorka prowadzi akcję w stałym tempie, pisząc prostym językiem, zrzucając co jakiś czas na czytelnika emocjonalną bombę. Zakończenie pozostawia w zawieszeniu, więc mam nadzieję, że na kontynuację tej historii nie będziemy musieli długo czekać.

''Chłopak, który chciał zacząć od nowa'' to ciekawa pozycja z kategorii New Adult. To wciągająca opowieść o walce z własną przeszłością, o wyborach, których należy dokonać, ale przede wszystkim to powieść o miłości silniejszej niż wszystko inne. Historia Jamiego i Ellie jest pełna miłości, ale także bólu i cierpienia, jeśli więc szukasz szczęśliwego zakończenia, to nie znajdziesz go w tej książce. Jeśli jednak chcesz poznać historię o sile prawdziwej miłości, to gorąco polecam.

6 komentarzy:

  1. Już od dłuższego czasu mam w planach ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka mnie wciągnęła. Nie jest wow, jak myślałam, ale nie nudziłam się. Jednak zawiera dużo zgrzytów, co mi się nie podobało.
    Pozdrawiam i mam nadzieję, że zapoznasz się też z moją opinią na temat tej książki. :)
    http://polecam-goodbook.blogspot.com/2017/03/chopak-ktory-chcia-zaczac-od-nowa.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka wydaje się być ciekawa, ale ja niestety teraz choćbym chciała to mam mnóstwo innych pozycji do czytania. Ale kto wie? Może kiedyś :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie nie dla mnie. ;/ Jakoś się chyba nie polubię z tą autorką, bo to już kolejna jej książka, która zupełnie niczym mnie do siebie nie zachęca. ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba nie dla mnie, choć nigdy nie mówię nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ją w planach, mam nadzieję, że uda mi się ja wkrótce przeczytać :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger